30 september 2009

Update från Stavanger







Text och foto: Mats Wålstedt

Sommarsäsongen hemma i Dala-Floda är slut sen några veckor och jag har begett mig till Norge för träning och jobb. Jag bor i Stavanger där det det visserligen är ont om forsar men havet bjuder däremot på bra träning. Det rullar ständigt stora vågor och även om de inte alltid är perfekta duger de gott och väl till paddling. Storleken på vågorna gör det lätt att att öva luftburna trick så som Air Screw, Pan Ams och Flash Backs. Förutom havsvågorna finns det bra träningsmöjligheter i stan med fina gym och simhall.

VM i Thun var en stor besvikelse för min egen del och jag har försökt fundera över det och utvärderat så gott jag kan. Jag känner mig väldigt motiverad till att utveckla min paddling hoppas kunna resa vidare under våren för att hitta än bättre träning. Vart det blir återstår att se, förhoppningsvis kommer ett bra jobb här i Norge underlätta. Film från mina VM åk hittar du här.

Det är tyvärr svårt att få bra bilder på paddling i havet men vi filmar en hel del så kanske kan jag bjuda på lite film längre fram under hösten. Klicka på bilderna för att se förstoringar!




Inga kommentarer:

 
kayak session