26 maj 2010

Världscup i Augsburg


Text: Simon Ingelsten

Idag är det onsdag. Själv anlände jag efter en förvånansvärt smidig resa med kajaken till Augsburg i måndags vid lunchtid. Dagen spenderade jag med att kolla på valsen och förgäves vandra runt och leta efter en öppen affär utan aning om att det var helgdag här i Tyskland. Maria anlände samma kväll vid 22-tiden.

Tidagen bestod av paddling. Valsen är stökig men rolig! För är mig är det första internationella tävlingen som innefattar mer än européer. Här slänger folk McNastys och Phonix Monkeys som om det vore flatspins, men det är otroligt inspirerande och uttröttande. Det behövs inga långa pass för att man ska känna sig sliten, men jag har sjukt kul!

Solen har varit framme så gott som hela tiden, men ikväll ska regnet komma. Upp till bevis för mitt 150kronors-tält! Nu: Paddling


Inga kommentarer:

 
kayak session