20 juni 2008

Still on the road

Text och foto: Erik Westberg

Det är nu 13 timmar sedan vi lämnade Hälsingland... Vi kom till Arvidsjaur i morse vid 6-tiden, vi stannade för att sova två timmar på en gräsmatta och sedan avnjöt vi en sista lyxig frukost på hotell Laponia. Nu har vi handlat mat, tankat bilen, köpt en pressening och nya solglasögon.

Nästa anhallt: Trollforsarna, Piteälven.

Jag morgonpasset vid ratten mellan 01:30 - 03:30, om man ska ut på safari så här års kan jag rekommendera de tiderna. Jag såg inte mindre än 5 tranor, ett stort rådjur och 10 älgar. Välkommen till Norrland tänkte jag och var väldigt tacksam för det välgjorda viltstängslet.

Nu har vi ca en timme till Trollforsarna, där ska jag och Mätz byta bil för att sedan åka fram och tillbaks till Luleå för att hämta vår inhyrda tränare som kommer med flyg om två och en halv timme!

(Tilläggas bör att när vi åkt våra första tre timmar mötte vi bussen från Värnamo, de hade då rest i 12 timmar!)



Vacker soluppgång över E4:an norr om Umeå. Midsommarafton 03:10.


Skönt att få sträcka ut sig på gräset efter en lång natt i bilen.

Inga kommentarer:

 
kayak session