09 juni 2009

Maria mot europacup!


Maria Lindgren från Tavelsjö är just nu på väg till Tyskland för att delta i säsongens första Europacup. Maria rapporterar direkt:

Det har varit en mycket kaotisk morgon där jag näst intill höll på att missa flyget från Umeå ner till Arlanda. Men allt gick bra och nu sitter jag nu i lugn och ro på Arlanda och väntar på flyget mot Tyskland. Slutmålet är Plattling men för att komma dit krävs en flygresa till och en tågresa, ska bli intressant om se vad tyskarna tycker om att man åker tåg med kajak, folk brukar ju kunna ha delade meningar om detta...
I Plattling ska jag till helgen tävla i säsongens första europacupsdeltävlingen, på samma ställe som VM kommer att gå på om 2 år, ska bli intressant att se hur stället är, på de youtube klippen jag har sett så ser det ut att passa mig väldigt bra, en fin vals!
Nu måste jag gå till min gate så jag inte missar detta flyg!

Maria
www.kanufestival.de


Maria tävlar nu på lördag, samtidigt som det är uttagningstävling för herrarna i Åmsele. Följ oss på www.freestylelandslaget.com

Inga kommentarer:

 
kayak session