04 maj 2007

Pressmeddelande: Maria Lindgren sensationellt fyra på VM-kvalet i freestylepaddling

2007-05-04

Idag avgjordes VM-kvalet för seniordamer i forspaddlingsgrenen freestyle på Ottawafloden i Kanada. Maria Lindgren, 23 år från Tavelsjö fick allt att stämma och i stenhård konkurrens lade hon sensationellt beslag på fjärdeplatsen inför morgondagens semifinal. Det är första gången någonsin en Svensk seniordam tar sig vidare till semifinal i ett freestyle-VM.

- Jag har laddat för detta ett helt år och mitt mål var top tio. Jag trodde inte det var sant när jag såg resultatet, så skönt att allt stämde och jag fick göra mitt bästa när det verkligen gällde, säger Maria.

Aldrig tidigare har VM avgjorts på en så stor och brutal våg. Årets tävlingsvåg är en av världens största och mest omtalade - den kallas Bussätaren. Som namnet antyder är den stor nog att sluka en hel buss.

I morgon fredag avgörs semifinalen med de tio bästa från kvalet. Topp fem går vidare till finalen som avgörs senare samma dag.

Inga kommentarer:

 
kayak session