21 juni 2011

Maria 32:a i VM-kvalet.

Maria Lindgren slutade på en 32:a plats i dagens kval. Det innebär att hon inte tar sig in bland de 20 bästa som går vidare i tävlingen och den väntande semifinalen.

Maria tog 120 poäng, kvalgränsen på dagens tävling hamnade på ca 223 poäng. Leder tävlingen gör regerande världsmästarinnan Emily Jackson med 1043 poäng. Eftersom tävlingen går på en våg som går att paddla upp igen om man tappar surfen är det två åk - båda räknas som gäller i kvalet.

Maria kommenterar själv tävlingen så här:
- Jag var jättenöjd, båda mina åk gick bra, jag gjorde loop, spacegodzilla och som McNasty som bonustrick som jag iof åkte av, men det kändes riktigt bra och jag var säker på att jag skulle gå vidare. Men när jag fick se resultatlistan blev jag enormt besviken. Fick verkligen inte betalt för mina trick. Jag har inte haft tillräckliga vinklar och domarna är stenhårda. Det är väl i och för sig bra att bedömningen är hård, men det är ju skit när man inte har marginalerna på sin sida. Riktigt tråkigt. Eftersom VM nu är slut för min del kommer jag åka hem till Sverige i morgon.


I morgon onsdag kvalar Simon, Robin och David. Junioren Max gör VM-debut på Torsdag. 

Inga kommentarer:

 
kayak session