16 augusti 2008

Världscupkval för herrarna

Text: Erik Westberg Daniel Warberg
Igår var det kval för herrarna, Daniel var först ut, med en skadad axel gick det inget vidare och första åket var en smärre katastrof. Andra åket var aningen bättre, men det var inte alls den Daniel vi är vana att se. Vi hoppas att axeln är bättre till nästa helg och att "Pan Am Dan" kommer tillbaks.


Anton Immler
Film: Anton Immlers kvalåk

Anton var näst på tur. Två bra åk, förmodligen de två bästa vi sett från Anton i denna vals, riktigt kul. Antons poäng räckte så långt som till en delad 20:e plats, men fransmannen som delade platsen hade ett större poänggivande trick och gick därmed till kvartsfinal.
- Bästa möjliga placering med minsta möjliga paddling. Skit att missa kvarten med så liten marginal, men rätt skönt att inte behöva utsätta mig för äckelvattnet något mer. Säger Anton.


Mats Wålstedt
Film: Mats Wålstedts kvalåk


Mats körde nästa heat. Som vanligt hamnar Mats i samma heat som EJ, Dumoline och Ed Smith. (Regerande världsmästare och Europamästare) Mats började dagen vid 03:30, då magsjukan kom på besök. På helt tom kropp körde Mats ändå riktigt bra. Det räckte till en 26:e plats.
- En space godzilla åt andra hållet hade räckt för att ta mig förbi Anton och knipa en plats i kvarten! Typiskt... Säger Mats.


Mikael Ekström
Film: Mikael Ekströms kvalåk


Mikael stod näst på tur. Två stabila "cartwheel"-åk räckte till en 50:e plats. Några fler högpoängstrick hade varit fint, men valskörningen börjar ta sig bra för Micke vilket är riktigt roligt.


Erik Westberg

Film: Erik Westbergs kvalåk


Sist ut var jag själv. Sista träningspasset kändes rätt bra, looparna och vänster cartwheel var helt okej. Tyvärr regnade det helt hejdlöst hela dagen igår (för att spä på misären) så vattnet steg och valsen tappade mycket sug vilket gjorde det svårt att stanna kvar. Dåliga ursäkter, men jag hade i alla fall svårt att fullfölja min plan. Jag slutade 61:a av 77, så några slog jag i alla fall vilket var skönt.

Svenskarna i herrar senior WC#1 Prag
21 Anton Immler
26 Mats Wålstedt
50 Mikael Ekström
61 Erik Westberg
66 Daniel Warberg

Artikel från välkomstpartyt: Kayaksession

Inga kommentarer:

 
kayak session